דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריכת ספא: עלייתה של תרבות הספא 

מאת    [ 30/01/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2386 פעמים ]

נדמה כי הטרנד של בריכות ספא צץ בין לילה, אך זה רק נראה כך למראית עין. בריכות מים חמים היו פופולאריים עוד בציוויליזציות קדומות, ציוויליזציות ששקעו ונעלמו בעבר.

הפופולאריות של מערכת ספא השתנתה רבות במהלך ההיסטוריה. המצרים, היוונים והרומאים היו ידועים באהבתם אל בריכת ספא, בחיפושם אחרי בריאות ומרגוע ממכאובים, מגפות ומחלות. הרחצה במים החמים הייתה פעילות חברתית מובהקת, ממש כמו שהיום כמה חברים הולכים ביחד לשתות בירה בפאב השכונתי, או כמה חברות שהולכות יחד לשופינג בקניון. מעניין כיצד השתנו הזמנים. היום בריכות ספא מזוהות בעיקר עם זוגות רומנטיים שמחפשים בילוי סולידי.

בימי קדם, לפני הספירה, היוונים נהנו מטבילה במעיינות חמים, אך הרומאים היו אלה שפיתחו מרחצאות ציבוריים ומרשימים אשר עמדו לרשות הקהל הרחב. המרחצאות יכלו להכיל אלפי רוחצים. מרחצאות ספא כאלו נבנו בכל האימפריה הרומית, החל מאנגליה ועד לאפריקה.

עם נפילתה של האימפריה הרומית, מרכזי הספא הציבוריים נעלמו. מאז, הפופולאריות של מרכזי הספא עלתה וירדה באזורים שונים של העולם, עד שחזרו לתודעה הציבורית היום. אם פעם מרכזי הספא נועדו גם עבור אנשים חולים, הרי שהיום הם הוחלפו בתרופות ובבתי חולים. תופעה זו אילצה את מרכזי הספא להחליף פאסון: היום הם הפכו למרכזי נופש ובריאות. המודעות העולה לאחרונה של סגנון חיים בריא, נקי, תרמה לפופולאריות של מרכזי ספא ושל מערכות ספא ביתיות במיוחד.  

מערכת ספא היום היא שילוב מרתק בין תרבויות קדומות לטכנולוגיה מודרנית ומכאנית. הרעיון העומד מאחורי בריכת הספא הינו זהה לרעיון הקדום: מים חמים ומרגיעים.

הרחצה בספא גורמת לנו להרגיש טהורים, נקיים, ובעלי כוחות מחודשים. בעבר, הרומאים ביצעו מספר שלבים כדי להגיע לרגיעה מוחלטת: הצעד הראשון הוא לשטוף את הגוף במים לפני הכניסה לספא. הצעד השני הוא להיכנס ולטבול במי הספא החמים כדי לטהר הן את הנפש והן את הנשמה. השלב השלישי הוא ליהנות מפילינג מרגיע או מעיסוי. השלב הרביעי הוא מנוחה. הרומאים ידעו היטב כיצד להירגע ולהתפנק, היום, אנשים רבים נרגעים בצורה ממש דומה - באופן לא מודע.

התרבות היום מעודדת שלווה פנימית, רוגע ומודעות עצמי. לכן, מערכות ספא מוצאות את מקומן שוב בעולם המודרני. הן לא מציעות עצמן רק לחולים ודואבים אלא גם פונות לאוכלוסיה הרבה יותר רחבה, שלא סובלת מבעיות בריאות.

יצרני ספא תמיד מחפשים דרכים לענג ולהרגיע אותנו עוד ועוד, מה שמבטיח כי המילה האחרונה בתחום מערכת ספא טרם נאמרה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב